• Przykładowe zagadnienia do realizacji w ramach tematu Sprzedaż - profesjonalne przygotowanie do pracy zespołów sprzedażowych

    • Pozyskiwanie potencjalnych klientów/odbiorców, budowanie portfela klientów - strategie pozyskiwania klientów, rozwijanie umiejętności poszukiwania klientów i budowania swojego rynku, metody pobierania referencji, plany indywidualnej pracy i lista prospectingowa
    • Rozmowy telefoniczne w pracy z klientem- zasady dobrego kontaktu telefonicznego, etyka telefoniczna, obiekcje i trudności w rozmowie telefonicznej
    • Rozmowa handlowa- etapy, struktury i zasady
    • Finalizacja sprzedaży- kiedy i jak zakończyć sprzedaż
    • Zachowania po sprzedaży
    • Crosseling – metody pozyskiwania klientów na przyszłość
    • Techniki skutecznego zamykania rozmowy handlowej
    • Jak zdobywać klientów, referencje i rekomendacje
    • Skuteczny język sprzedawcy, czyli jak nie palić rozmów
    • Rozpoznawanie potrzeb klientów w tym: analiza potrzeb, ankieta finansowa (Banki, Towarzystwa
      Ubezpieczeniowe)
    • Typologia klienta - dobór strategii prowadzenia rozmowy
    • Obiekcje klienta - powody ich powstania i metody radzenia sobie z nimi
    • Sposoby radzenia sobie z trudnym klientem
    • Serwis / Obsługa klienta, a wizerunek firmy i jej rynek
    • Rodzaje pytań w rozmowie handlowej
    • Budowanie długotrwałych relacji z klientem
    • Profesjonalna sprzedaż
    • Techniki sprzedaży
    • Grupa handlowców jako zespół
    • Obserwacja handlowców i ich pracy
    • Zarządzanie sprzedażą
    • Mocne i słabe strony zespołu sprzedażowego